Thursday, December 30, 2010

Smily me (6)

  halo..halo..eh salam asamualaikum...(Laugh)Oh well glad to write again..seriously dah terasa macam tak ada blog beberapa hari ni memandangkan baru beli PS3 sebelum pergi KL jumaat lepas..(laugh) Oh ye saya baru je balik dari KL dua hari lepas siap-siap terlupa ada novel tertangguh cakap pasal novel saya baru habiskan novel 1+3=1 masa kat KL hari tu...
 Nampaknya lepas ni selalu lah saya pergi KL rumah kakak saya yang satu tu tengok anak-anak comel dia..heheh tapi bila pikir balik rasa seram sejuk pulak nanti kena jadi mangsa buli abang muhammad Raian yang baru nak masuk enam tahun tu..naik lebam-lebam muka ni kena dengan budak kecik tu tu belum lagi luka atas mata yang dah jadi skar dah ni..
 Oh ye bila pergi KL maksudnya pulang membawa buku pinjam dan buku yang diberi pinjam saya sendirik tak sedar kakak saya dok simpan kan novel-novel  yang dia baca masa pantang dulu..nampaknya kena buat caculation balik ni hari tu bawak balik satu beg punuh bugs bunny juga novel-novel tu semua..
 Lepas baca buku 1+3=1 agak down lepas tu rasa tak berperasaan sekejap.Jangan tanya kenapa tanpa sebeb sebenarnya..Ah ada satu benda saya jumpa hari ni tak apa kalau kita tulis pasal true story yang di edit...sebab saya dapat rasa cerita tu ditulis dengan penuh perasaan kut..hehehe..sebenarnya saya baru habiskan buku JetJonah tahu masa first impereshion saya dekat Haris hari tu..Apa kes cerita ni penih satu rak yang di sediakan untuk JS..jet \jonah kampung betul tu apa yang saya kata sabtu dua minggu lepas tapi bila saya baca isi dia memang sangatlah okes..tak terlalu berat dan tak senpoi dan sakarstik macam Hlovate yang saya suka sangat baca buku dia.
  Tapi ada bab yang saya baca tak ada feel langsung dan ada tempat yang buat saya nak nagis dan seram sejuk bila nak tidur malam sebelum ni dan menyebabkan saya biarkan buku tu tersadai atas katil benda yang jarang dilakukan bila saya baca buku novel sebab selalunya saya akan ambik masa kurang dua belas jam untuk habiskan satu novel walaupun buku novel 'Twilight-Braking down' beratus-ratus muka surat tu.
 Ali class mate saya kata 'Boleh kau habiskan buku ni!' dengan mata dia sekali sambil belik buku tu tak percaya.
 Boleh je habis sikit hari hari tu saya dok shok baca buku kena ketok kepala dengan cikgu(Laugh) nama pun Class Add Met class paling tak suka!!!tapi cg ketok tak bertempat masa tu dah siap dah keja dia siap salin budak sebelah punya working..(laugh)
 Oh ye buku jetjonah tu sangat di saranka kepada yang berminat nak beli buku.Kalau nak baca pergilah dekat Js punya web and tekan dekat Ika Mendera bawah colem penulis.Ada satu part yang saya suka dlm buku tu part bila jonah pergi pasar dengan jet and penjual kat pasar tu semua handsome-handsome agaknya kalau dekat malaysia ni penjual ikan,ayam,sayur dekat pasar tu di tukar dengan abeng-abeng handsome hilang agaknya sakit saya bila pergi pasar..Penyakit saya yang tak boleh di ubati mungkin boleh hilang tiba-tiba dan ada jugak saya menapak pergi pasar hari-hari walaupun jalan kaki..(Laugh) Kalau Ada!hehehe...

No comments:

Post a Comment